onsdag 30 december 2015

Händelse tre


Planeringsschema 



 Händelse tre

Idag har vi skapat tillfälle tre. I vår modell av platsen har vi nu lagt ut olika skräp. Vi har valt olika skräp att lägga ut i modellen bland annat bananskal, plastmugg, tidningspapper, äggkartong och tuggummi. Tanken är att här ska barnen få utforska maskarnas skog med deras tidigare gjorda vänner. Här får barnen tillfälle att utforska olika material i vår modell och utforskandet sker här via de olika sinnena. Här får barnen möjlighet att reflektera över varför det ligger skräp i skogen och om skräpet ska vara där, om inte var ska skräpet vara? Detta tillfälle blir således ett visuellt tillfälle för reflektion, samarbete, problemlösning, åsikter och funderingar. Skolverket (2010) uppger att barnen ska ges tillfälle till sinnligt lärande, reflektion, samarbete och problemlösning eftersom det främjar lärande, förståelse och utveckling.

Referenslista

Skolverket. (2010). Läroplan för förskolan 1998. Hämtad 2015-12-29 från
http://www.skolverket.se/regelverk/skolfs/skolfs?_xurl_=http%3A%2F%2Fwww5.sskolverket.se%2Fwtpub%2Fws%2Fskolfs%2Fwpubext%2Ffs%2FRecord%3Fk%3D572



//Ekorrarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar